HOŞGELDİNİZZZZZEHR@

hepsüslüydüm...SÜSLÜ BLOGA HOŞGELDİNİZZZzehr@





28 Nisan 2014 Pazartesi

İğne Oyaları, İğne Oyalarıyla Yapılmış Kolyelerim

Merhaba :)
Söz verdik malum,sık yazacağız diye..
Günün konusu iğne oyaları; daha önceden de söz etmiştim değil mi? Onları pek severim.
Anadolu kadının ilmek ilmek,sabırla işlediği iğne oyaları.Her çeyizin kenarına,gelin kızların başlarına , ninelerin namaz örtülerine,efelerin başlıklarına yakışır da yakışır..Renk renk,model modeldir...Her birinin bir hikayesi vardır.Kimi aşk,kimi kara sevda,kimi çiçek,kimi böcekten esinlenilmiştir.
Ben de zaman zaman takılar yaparım almış olduğum iğne oyalarından..İşte biri bu
Bir diğeri de bu 
Daha daha var mı acep? Varmış işte burada .
Aaaa bir tane daha buldum..
Bitmedi ki bu da çok güzel 
Ya bunlar nasıl?
Buraya da bakmalısınız bence:)
Bunu da bir arkadaşıma yapmıştım,çok güzeldi
Bitmedi ki :) Bunu da yıllarca çok severek kullandım.Okuyun hikayesini,buradaki iğne oyaları çok çok eski.
Ya bunun hikayesi..Zevkle yapmıştım arkadaşıma:)
Bunu da okuyun lütfen.
İşte bunu hiç kaçırmayın.Buradaki oyalar anneannemden kalan, ipek ve at kıllarıyla yapılan oyalar.Ben de ipek fularla birleştirip kolye yapmıştım ve yıllardır zevkle takıyorum.
Bitmedi ki daha var:) İşte burada
Ve son olarak en sevdiğim,doğal taşlar anneanne oyaları ve dantelle yaptığım kolyem.
Bir çoğunu da evimin salonunda sergilerim eski bir ecza dolabının içinde..
Anadolu şehirlerinden topladığımdır bazıları,  bazıları  ise aileden kalandır.
Bazıları da dostlarımın hediyeleridir.
Sizlerin de varsa eğer, kıyıda köşede saklamayın,çekmecelerde çürütmeyin.Ya bir çerçevede,ya cam bir dolapta sergileyin onları. Baksanıza ne kadar güzeller..


 Rengarenk günler,sevgiler Zehra